preloader
Technologie

WEBCON w Mota-Engil Central Europe

 

Usprawnienie zarządzania dokumentacją i procesami administracyjnymi

 

Wdrożenie w Mota-Engil Central Europe poprzedziła analiza procesów biznesowych, co umożliwiło ich digitalizację i optymalizację.

Najpierw wdrożono procesy kancelarii i zarządzania cyklem życia umowy, a następnie aplikacje wspierające działalność firmy, w tym zarządzanie placem budowy. Przeszkoliliśmy także pracowników, by Klient mógł realizować ideę Application Factory i w pełni wykorzystać możliwości WEBCON BPS.

 

Kilka słów o Mota-Engil Central Europe

Mota-Engil Central Europe, część portugalskiej grupy Mota-Engil, działa na trzech kontynentach i w 27 krajach. Jako jeden z największych generalnych wykonawców w Polsce, specjalizuje się w budownictwie drogowo-mostowym, kubaturowym, kolejowym oraz elektroenergetycznym.

Przez kilkadziesiąt lat działalności w Polsce firma wybudowała setki kilometrów autostrad i dróg ekspresowych, a także liczne kompleksy mieszkaniowe, budynki użyteczności publicznej i stacje elektroenergetyczne. Mota-Engil zatrudnia około 1200 pracowników, zapewniając wysoką jakość i niezawodność realizowanych inwestycji.

Podstawowe parametry projektu wdrożenia elektronicznego obiegu dokumentów

Mota-Engil
Branża budowlana
Nasz zadowolony Klient
367
Ilość użytkowników
Sprawna i przewidywalna praca
53
Dni wdrożenia
Z zachowaniem płynności pracy
2021
Rozpoczęcie współpracy
Utrzymanie i ciągły rozwój

Cel wdrożenia systemu WEBCON

Celem wdrożenia systemu obiegu dokumentów WEBCON było:

  • Usprawnienie zarządzania dokumentacją – zautomatyzowanie obiegu dokumentów pozwoliło na szybszy dostęp i kontrolę nad ważnymi materiałami.
  • Optymalizacja obiegu umów – proces zatwierdzania i opiniowania umów stał się bardziej uporządkowany, a organizacja zyskała lepszą ewidencję.
  • Digitalizacja procesów administracyjnych – usprawnienie codziennych procedur, takich jak zamawianie usług czy rejestrowanie dokumentów, poprawiło efektywność pracy w firmie.

W związku z licznym gronem osób uczestniczących w tych procesach, konieczne było wdrożenie narzędzia, które uporządkuje i zautomatyzuje działania w różnych działach organizacji, będzie elastyczne i łatwe do dostosowania do specyfiki firmy oraz pozwoli na bieżąco zarządzać i modyfikować procesy w miarę jak zmieniają się potrzeby organizacji.

Dlaczego Mota-Engil wybrał WEBCON?

Mota-Engil zdecydował się na system obiegu dokumentów WEBCON z kilku kluczowych powodów.

  • Przede wszystkim firma miała już doświadczenie z tym rozwiązaniem – jego rozwój był obserwowany od lat, a wcześniejsze wdrożenia pozwoliły ograniczyć ryzyko projektu. Znajomość produktu zapewniła pewność co do jego skuteczności i niezawodności.
  • Kolejnym istotnym czynnikiem była łatwość zarządzania zmianami w procesach. System umożliwia stopniowe rozwijanie obiegu – początkowo wdrażane są podstawowe rozwiązania, które następnie mogą być modyfikowane i dostosowywane do bieżących potrzeb.
  • Specyfika branży budowlanej wymaga elastycznych narzędzi, ponieważ procesy i wymagania często się zmieniają w zależności od realizowanych projektów. WEBCON zapewnia możliwość szybkiej adaptacji do tych dynamicznych warunków, co było kluczowym czynnikiem przy jego wyborze.

Zakres projektu digitalizacji firmy

W Mota-Engil, Nexpertis jako partner wdrożeniowy rozpoczął od digitalizacji kluczowych procesów, które miały wpływ na zarządzanie dokumentacją i administracją, poprawiając efektywność pracy oraz kontrolę nad obiegiem informacji.

  • Obieg korespondencji przychodzącej – kluczowy proces, który ułatwia zarządzanie dokumentacją przychodzącą, szczególnie w rozproszonej strukturze organizacyjnej firmy.
  • Obieg korespondencji wychodzącej – usprawnienie obiegu dokumentów wychodzących, co pozwala na szybszą i bardziej kontrolowaną wymianę informacji z kontrahentami oraz innymi stronami.
  • Obieg dokumentacji zatwierdzania i opiniowania umów – ze względu na dużą liczbę umów zawieranych z kontrahentami, podwykonawcami i dostawcami, ich digitalizacja była kluczowym krokiem w optymalizacji procesów biznesowych.
  • Procesy administracyjne – obejmujące m.in. zamawianie hoteli, tłumaczeń i innych usług niezbędnych do codziennego funkcjonowania firmy, co pozwala na lepsze zarządzanie codziennymi zadaniami.
  • Kontrahent – Proces pobierania danych o Kontrahencie pozwalający na gromadzenie pełnych danych.
  • Generowanie dokumentów – Mechanizm umożliwiający automatyczne generowanie dokumentów na podstawie szablonów.
  • Inspekcja na budowie – Proces realizacji inspekcji na budowie pozwala planować działania, generować dokumenty i raportować wyniki.

Mota-Engil planuje rozwój systemu o digitalizację procesów budowlanych, w tym rejestrowanie zgłoszeń BHP, co poprawi bezpieczeństwo, jakość inwestycji oraz umożliwi szybsze reagowanie na zagrożenia.

Korzyści z wdrożenia EOD WEBCON

1.

Elastyczność systemu EOD Elastyczność systemu

WEBCON pozwala na łatwe i szybkie wprowadzanie zmian, co jest kluczowe w dynamicznie zmieniających się procesach, pozwalając na ich dostosowanie do bieżących potrzeb organizacji.

2.

Standaryzacja procesów w firmie budowlanej Standaryzacja procesów

Dzięki wdrożeniu systemu w obiegu dokumentów i procesów, firma zyskała pewność, że wszystkie kroki są realizowane zgodnie z planem. Zapewniona jest pełna rozliczalność, a każdy etap procesu jest dokładnie śledzony.

3.

ułatwienie pracy zdalnej w firmie budowlanej Ułatwienie pracy zdalnej

System wspiera zarządzanie projektami w rozproszeniu geograficznym, umożliwiając szybsze i bardziej efektywne procesy, eliminując papierowe dokumenty i pozwalając na bieżąco monitorować postęp działań.

4.

Optymalizacja procesów w firmie budowlanej  Optymalizacja procesów

Dzięki pełnej ewidencji procesów, firma ma możliwość śledzenia wąskich gardeł i identyfikowania obszarów do optymalizacji, co pozwala na dostosowanie i usprawnienie przebiegu działań w organizacji.

Wykorzystane technologie