preloader

Digitalizacja bankowości

System kontroli wewnętrznej w banku i instytucjach finansowych

 

Wspieramy banki w pełnym procesie digitalizacji — od identyfikacji potrzeb, przez projektowanie procesów, po wdrożenie i optymalizację. Nasze działania pozwalają:

  • zwiększyć efektywność pracy nawet o 68%,
  • zautomatyzować obsługę dokumentów do 95%,
  • ograniczyć błędy i redukować dług technologiczny,
  • poprawić bezpieczeństwo danych i operacji.

Projektujemy procesy, które nie tylko przenosimy do środowiska cyfrowego, ale też upraszczamy i dostosowujemy do realnych potrzeb bankowości.

System kontroli wewnętrznej w banku i instytucjach finansowych

Najważniejsze korzyści dla banku z digitalizacji opartej na WEBCON BPS

1.

Przyspieszenie i automatyzacja procesów bankowych zarówno spółdzielczych jak i komercyjnych  Przyspieszenie i automatyzacja procesów

Wdrożenie WEBCON BPS pozwala na cyfryzację procesów, eliminując papierową dokumentację i zadania rutynowe. W rezultacie banki oraz instytucje z sektora usług finansowych znacząco przyspieszają realizację operacji, oszczędzają czas i redukują koszty działalności.

2.

Zgodność z procedurami i przepisami w bankach spółdzielczych i komercyjnych  Zgodność z procedurami i przepisami

Banki zobowiązane do ścisłego przestrzegania regulacji prawnych zyskują dzięki WEBCON BPS pełną standaryzację procesów, co zapewnia zgodność z przepisami, minimalizuje ryzyko błędów operacyjnych i ułatwia audyty wewnętrzne i zewnętrzne.

3.

Podniesienie jakości obsługi Klienta w sektorze bankowym - w bankach spółdzielczych i komercyjnych  Podniesienie jakości obsługi Klienta

Podniesienie jakości obsługi Klienta to bezpośredni efekt digitalizacji. Redukcja błędów, szybsze rozpatrywanie spraw, wsparcie Klientów aktualnymi danymi – to kluczowe elementy budowania nowoczesnych usług bankowych w dynamicznie zmieniającym się systemie bankowym.

4.

Skalowalność i bezpieczeństwo IT w sektorze banków spółdzielczych i komercyjnych  Skalowalność i bezpieczeństwo IT

Rozwiązania oferowane przez WEBCON są skalowalne i spełniają wysokie wymagania sektora branży finansowej w zakresie bezpieczeństwa. Dzięki temu banki mogą w sposób przewidywalny rozwijać technologie, odpowiadając na nowe potrzeby Klientów.

5.

Raporty, Mierzalność i kontrola procesów biznesowych w banku spółdzielczym i komercyjnym  Mierzalność i kontrola procesów

Mierzalność i kontrola procesów w czasie rzeczywistym to fundament budowania efektywnej organizacji. Elektroniczny obieg dokumentów umożliwia stały monitoring realizacji działań, analizę KPI oraz szybkie raportowanie.

6.

Wzrost tranformacji cyfrowej w sektorze bankowym   Redukcja kosztów i długu technologicznego

Redukcja kosztów archiwizacji papierowej oraz eliminacja przestarzałych systemów to konkretne korzyści dla banków, których działalność koncentruje się na ciągłym rozwoju. W ten sposób bank unika kumulacji technologicznych problemów i optymalizuje budżet IT.

7.

Cyfrowi liderzy bankowości budują nowoczesny obraz usług i obsługi w sektorze finansowym.  Zintegrowane systemy, bezpieczny przepływ informacji

WEBCON BPS zapewnia zintegrowane systemy i bezpieczny przepływ informacji, umożliwiając przesyłanie niezbędnych danych między systemami bankowymi a np. e-Nadawcą, e-Doręczeniami, KSeF, Profilami Zaufanymi czy rejestrami dłużników. Zastosowanie sztucznej inteligencji i automatyzacji dodatkowo zwiększa wydajność i niezawodność procesów.

8.

Nowy obraz technologii bankowości dzięki cyfryzacji i działaniom cyfrowych liderów.  Kultura doskonalenia i innowacji

Banki wdrażające WEBCON BPS wspierają rozwój kultury doskonalenia i innowacji. Dzięki odciążeniu zespołów od zadań powtarzalnych pracownicy mogą skupić się na projektach strategicznych, wspierając rozwój usług dla Klientów i przedsiębiorców.

Jak usprawniamy procesy biznesowe sektora bankowego? 

Jako Partner Premium wdrażamy platformę WEBCON BPS – elastyczny system do digitalizacji i automatyzacji procesów. Rozwiązanie spełnia wysokie wymagania sektora bankowego w zakresie bezpieczeństwa, zgodności i skalowalności, a jednocześnie umożliwia szybkie wdrażanie zmian w procesach – bez konieczności kodowania.

Procesy, które najczęściej digitalizujemy w bankach (kliknij w dany link i dowiedz się więcej):

 

Integracja z innymi systemami

W procesie digitalizacji bankowości kluczowe jest zapewnienie bezpiecznego i płynnego przepływu danych między systemami. WEBCON BPS, dzięki swojej otwartej architekturze, umożliwia elastyczną integrację z najważniejszymi rozwiązaniami wykorzystywanymi w sektorze usług finansowych. Integracje wspierają banki i instytucje finansowe w usprawnianiu procesów, zwiększaniu efektywności operacyjnej oraz podnoszeniu jakości obsługi Klientów.

WEBCON BPS integrujemy m.in. z:

  • e-Nadawca (Poczta Polska)
  • e-Doręczenia (Ministerstwo Cyfryzacji)
  • KSeF (Ministerstwo Finansów)
  • Profil Zaufany / ePUAP
  • Księga Główna
  • Transparent Data (KRS, CEIDG, MSiG, CRBR, REGON, Biała lista)
  • Systemy do podpisu elektronicznego (np. Autenti)
  • Krajowy Rejestr Długów
  • Dun & Bradstreet
  • Euler Hermes / Allianz
  • BIG Infomonitor
  • Krajowy Rejestr Zadłużonych (KRZ)
  • Zastrzeżenie dowodów osobistych
  • Zastrzeżenie PESEL
  • BIGSco CreditRisk 3

Wykorzystanie sztucznej inteligencji w bankowości

AI w bankach spółdzielczych i komercyjnych

W Nexpertis nieustannie pracujemy nad wykorzystaniem nowych technologii w digitalizacji sektora bankowego.

Prowadzimy warsztaty i projekty badawcze związane z zastosowaniem sztucznej inteligencji w automatyzacji dekretacji faktur oraz analizie wniosków kredytowych.

Wdrażanie AI w bankowości pozwala instytucjom finansowym jeszcze lepiej zarządzać danymi, przyspieszać obsługę Klientów i zwiększać bezpieczeństwo operacji. To krok, który umożliwia bankom wejście do czołówki liderów cyfryzacji w branży finansowej.

Jak przebiega wdrożenie systemu WEBCON w banku?

Czas wdrożenia systemu WEBCON BPS w banku zależy od kilku czynników, takich jak skala projektu, złożoność procesów bankowych, potrzeba integracji z innymi systemami (np. core banking, e-Doręczenia, Autenti) oraz dostępność zasobów osobowych po stronie Klienta.

Bazując na naszym doświadczeniu, typowe wdrożenie elektronicznego obiegu dokumentów w banku, wraz z optymalizacją kluczowych procesów, trwa od 3 do 6 miesięcy.

Stawiamy na sprawdzony, iteracyjny model wdrożeniowy, który minimalizuje ryzyka, daje szybkie rezultaty i pozwala na pełną kontrolę po stronie IT.

Nasze wdrożenia są skalowalne, bezpieczne i przewidywalne kosztowo – zgodne z wymaganiami działów IT w sektorze finansowym.

 

Proces wdrożenia obejmuje następujące etapy:

  • analiza wymagań i specyfiki procesów bankowych
  • projektowanie procesów oraz podpisanie umowy
  • optymalizacja istniejących procedur
  • prototypowanie
  • budowa systemu
  • testy oraz finalne wdrożenie rozwiązań.

Każdy z tych kroków jest kluczowy i wymaga ścisłej współpracy pomiędzy zespołem Nexpertis a Bankiem. Odpowiednie zaplanowanie poszczególnych etapów oraz nasze sprawdzone podejście do digitalizacji w sektorze bankowym znacząco wpływają na szybkość i skuteczność realizacji projektu. Więcej o sprawdzonej metodyce wdrożeń i naszym podejściu do cyfryzacji banków znajdziesz na tej stronie.

Proces wdrożenia systemu webcon w bankowości spółdzielczej i komercyjnej

Sprawdź sprawdzone scenariusze szybkiej digitalizacji bankowości

Zobacz, jak w Krakowskim Banku Spółdzielczym wdrożyliśmy cyfrową transformację opartą na WEBCON BPS. W nagraniu prezentujemy m.in:

  • obieg faktur z KSeF
  • zarządzanie pocztą z e-Doręczeniami
  • obieg umów z podpisem kwalifikowanym (Autenti)
  • organizację posiedzeń Zarządów oraz
  • System Kontroli Wewnętrznej.

Dowiedz się, jak skutecznie wykorzystać digitalizację w rozwoju Twojego Banku.

Jak rozpocząć digitalizację sektora bankowego w oparciu o WEBCON BPS?

1.

Umów bezpłatną konsultację

Dowiedz się, jak wdrożenie WEBCON BPS może przyspieszyć cyfryzację procesów w Twoim banku lub instytucji finansowej. Podczas konsultacji omówimy potrzeby Twojej organizacji, wskażemy pierwsze działania i zaproponujemy wstępną koncepcję rozwiązań.

 

2.

Zobacz demo systemu

Poznaj możliwości WEBCON BPS na przykładzie wdrożonych procesów w bankowości. Zobacz, jak technologia automatyzacji i elektronicznego obiegu dokumentów wspiera obsługę Klientów, zarządzanie danymi i zapewnia zgodność z regulacjami. Prezentację dostosujemy do Twoich potrzeb i obszaru działania.

Wypełnij formularz kontaktowy i skorzystaj z bezpłatnej konsultacji

    Imię i Nazwisko*

    Firma*

    E-mail*

    Telefon*

    Treść wiadomości*

    *Pola obowiązkowe

    Automatyzacja procesów biznesowych w firmie to tylko z Nexpertis
    Przegląd prywatności

    Ta strona korzysta z ciasteczek, aby zapewnić Ci najlepszą możliwą obsługę. Informacje o ciasteczkach są przechowywane w przeglądarce i wykonują funkcje takie jak rozpoznawanie Cię po powrocie na naszą stronę internetową i pomaganie naszemu zespołowi w zrozumieniu, które sekcje witryny są dla Ciebie najbardziej interesujące i przydatne.