Korzyści

Sprawna realizacja
Dobrze wdrożony system do zarządzania projektami wspiera w planowaniu wszystkich aspektów przedsięwzięcia. Holistyczne podejście do raportowania ułatwia wczesne wykrywanie potencjalnych zagrożeń i szybkie reagowanie.

Zarządzanie portfelem projektów
Ujednolicenie zarządzania projektami umożliwia sprawną obsługę wielu projektów: dobieranie priorytetów w zasobowaniu czy czułościowe zarządzanie czynnikami ryzyka.

Finanse, nie tylko harmonogramy
Nadzór nad finansami projektu jest kluczowy dla jego powodzenia. Kontrolowanie budżetów, zamówień, faktur i poziomu wykonania daje dane niezbędne do podejmowania kluczowych decyzji.

Pełna komunikacja
Dlaczego Nexpertis?
- Optymalizujemy proces – Wspieramy w projektowaniu nie tylko systemu ale i samego procesu. Podpowiadamy jak w pełni skorzystać z digitalizacji, automatyzacji i robotyzacji.
- Polecają nas klienci – Wdrożyliśmy i utrzymujemy wiele systemów do zarządzania Nasi Klienci nierzadko uczestniczą naszych konferencjach oraz zgadzają się na wizyty referencyjne.
- Mamy kompetencje – Nasz Zespół jest doświadczony i posiada wszechstronne kompetencje w zakresie organizacji i automatyzacji projektów.
- Wdrażamy w różnych branżach – Prezentujemy naszym Klientom podejścia z innych branż co często przynosi doskonałe rezultaty.
- Mamy kompleksową ofertę – Dostarczamy rozwiązania różnych klas i zastosowań integrując tak aby powstała platforma odpowiadająca na realne potrzeby Klienta.
Analiza i wybór rozwiązania
Kluczowym elementem każdego wdrożenia jest analiza potrzeb i specyfiki Klienta. Na tej podstawie można ustalić które aspekty zarządzania projektami w organizacji są szczególnie istotne. Na tym etapie rozpoznajemy prawdzie potrzeby przedsiębiorstwa. Mogą się one różnić od tych zidentyfikowanych wstępnie, np.: finanse czy kontrola kosztów pracy jest ważniejsza niż zarządzanie harmonogramem w formie wykresu Gantta.
- Analiza wstępna – Ustalenie metodyki prowadzenia projektów, produktów, interesariuszy w kontekście celów całej organizacji. Ocena na ile metodyka wyróżnia nas na tle konkurencji. Czy jest to istotny wyróżnik?
- Mapowanie procesów As-Is – Budowa mapy procesów i analiza poszczególnych procesów. Ustalenie co jest największym wyzwaniem oraz gdzie pojawiają się nieefektywności.
- Optymalizacja procesów To-Be – Optymalizacja procesów pod względem organizacyjnym oraz wykorzystania potencjału elektronicznej transformacji.
- Wybór rozwiązań – Ocena przydatności dostępnych platform do zarządzania projektami pod względem dopasowania do procesów i charakterystyki Klienta, elastyczności i ekonomicznej zasadności kosztów.
Cały cykl życia projektu
Wdrożenie systemu do zarządzania projektami online z reguły odbywa się w kontekście wielu innych systemów. Nasi specjaliści dbają o to, żeby oprogramowanie do zarządzania projektami tworzyło spójną całość, a nie strukturę silosową.
Zbudowanie nadprocesu firmowego pozwala płynnie przechodzić z etapu do etapu i zbudować całościowy bilans projektu.

Masz pytania?
Chciałbyś dowiedzieć się więcej?
Chciałbyś poznać praktyczne wdrożenia?
Obszary
Harmonogram:
- WBS i produkty – Podział projektu na produkty i zadania pozwala badać postęp i marżowość na częściach zakresu.
- Harmonogramowanie – Budowanie harmonogramów w trybie automatycznego przeliczania i uwzględniania zależności.
- Baseline – Porównywanie aktualnego statusu harmonogramu do wstępnego założenia. Porównywanie postępów w kategoriach: wykonanie godzinowe, koszty, opóźnienie.
- Zasobowanie – Planowanie zasobów z uwzględnieniem zaangażowania w innych projektach. Rozwiązywanie konfliktów związanych z pick’ami popytu na zasoby.
- Rejestracja czasu pracy – Wygodne rejestrowanie czasu pracy oraz na zadania i podzadania. Rejestracja postępów w realizacji i informowanie o ilości dostępnych godzin
- Zarządzanie zadaniami – Zarządzanie zadaniami na poziomie realizacyjnym czyli w granulacji 1-16 godzin.
Finanse:
- Budżet – Planowanie budżetu projektu wraz z procesem akceptacji oraz procesem przesunięcia środków z kategorii na inną lub zmiany budżetu.
- Zamówienia – Proces zamówień łączy się z innymi: budżetem, fakturą, kontrolą wykonania. Połączenie umożliwia wykonanie wczesnej kontroli budżetowej.
- Faktury kosztowe – Prezentacja danych dotyczących kosztów i rejestracja postępów wykonania finansowego.
- Faktury sprzedażowe – Wystawianie faktur sprzedażowych jest inicjowane w systemie nie wymaga dodatkowej komunikacji z księgowością. Wcześniejsze dodanie faktur umożliwia również predykcję i planowanie przychodów na skalę całego portfela.
- Gwarancje należytego wykonania – Proces uzyskiwania, nadzorowania i zwalniania gwarancji należytego wykonania pozwala utrzymać kontrolę nad tym obszarem.
- Kontrola wykonania – Kontrola wykonania finansowego w projekcie pozwala zarządzać cyklicznie kosztami w projekcie.
- Marżowość – Dzięki kontroli strony kosztowej i przychodowej możliwe jest ciągłe badanie marżowości projektu i wczesne reagowanie na zagrożenia.
Zarządzanie portfelem:
Aby skutecznie zarządzać portfelem projektów należy zbudować system o dobrych fundamentach, umożliwiający szerokie raportowanie i zautomatyzowany proces wstępnej analizy.
Inne:
- Oferty – Proces ofertowania jest punktem startu projektów. Integracja z tym procesem umożliwia zautomatyzowane a tym samym powtarzalne startowanie projektu.
- Inicjatywy – Proces inicjatyw umożliwia wstępną kwalifikację i planowanie projekt wewnętrznych Jest wstępem do dobrze przeprowadzonego projektu.
- Komunikacja – Sprawna komunikacja jest kluczem do sukcesu projektu. Wykorzystanie rozwiązań takich jak Teams pozwala skutecznie zarządzać przepływem informacji.
- Dokumenty – Gromadzenie zasobów plikowych projektu w sposób systematyczny i uporządkowany. Zapewnienie ciągłego dostępu do zasobów z uwzględnieniem uprawnień dzięki Sharepoint.
- Umowy – Proces zarządzania umowami pozwala kontrolować dokument na każdym etapie jego cyklu życia od zapotrzebowania po zamknięcie.
- Zgłoszenia serwisowe – Zarządzanie zgłoszeniami serwisowymi wymaga nie tylko podejścia procesowego ale również powiązania z procesem kontroli wykonania i rejestracja czasu pracy.
- Czynniki ryzyka – Zarządzanie całym cyklem życia czynnika ryzyka od zgłoszenia po zamknięcie. Oprogramowanie do zarządzania projektami sugeruje też czynniki ryzyka w formie checklisty aby wyłowić nawet takie czynniki które wstępnie nie zostały zidentyfikowane.
- Raportowanie – Raportowanie w projekcie jest kluczowe. Najczęściej przygotowywane raporty to: portfelowy, statusowy, cash-flow, czynników ryzyka, wykonania i baseline.
Polecają nas Klienci – dziesiątki skutecznych wdrożeń i trwałych relacji zbudowało doświadczony zespół. Każde wdrożenie jest dla nas źródłem udoskonaleń. Zapraszamy do zapoznania się z success stories naszych Klientów.
Mamy kompetencje – Nexpertis jest Premium Partnerem WEBCON co jest gwarancją posiadania kompetencji na wysokim poziomie. Aby uzyskać ten status, odpowiednio liczny zespół konsultantów musi legitymować się szeregiem certyfikatów oraz dużym doświadczeniem wdrożeniowym .