Aktywne zarządzanie pracą hybrydową jest niezwykle ważne, szczególnie w organizacjach zatrudniających dużą liczbę pracowników biurowych. Chcemy zapewnić im dostęp do biura, ale też możliwość pracy z domu, a równocześnie – móc zarządzać wszelkimi zasobami. Jak skutecznie to robić?
Korzyści z aktywnego zarządzania pracą hybrydową:
- dawanie pracownikom możliwości regularnych spotkań z członkami swojego zespołu,
- zachowanie poczucia łączności z organizacją,
- monitorowanie i zarządzanie zasobami – nie tylko zasobami ludzkimi, ale też przestrzenią biurową (biurka, komputery, stacje dokujące),
- zachowanie poczucia łączności i ciągłości biznesowej,
- porządek, harmonia i wydajna praca.
Z jakich elementów składa się zarządzanie pracą hybrydową?
- proces grafik – obejmuje podprocesy na każdy dzień pracy. Składają się one z kilku kroków: uruchomienie procesu, oczekiwanie na zaplanowanie pracy (z domu, z biura, wyjazdu służbowego itd.), dzień pracy – po kliknięciu „check in” rozpoczyna się dzień pracy, który po 8 godzinach przechodzi do archiwum,
- proces integruje się z innymi procesami: lokalizacji, biurek z konfiguracją sprzętową, z procesem zespół, środek trwały, urlop, delegacja itd.,
- automatyczne generowanie listy obecności,
- proces: gotowość do pracy hybrydowej – ankietowy, umożliwia sprawdzenie, na ile pracownik jest gotowy do pracy pod względem sprzętowym.
Grafik pracy – funkcjonalności procesu:
- planowanie pracy indywidualnie i zespołowo,
- planowanie dni w biurze i home office,
- zarządzanie grafikami zespołów,
- raporty statusowe.
Grafik pracy – możliwe integracje z procesami:
- profil stanowiska
- środek trwały
- umowa
- ocena
- gotowość do home office
- eTeczka
- ERP/system kadrowo-płacowy
- Active Directory
Kluczowe funkcjonalności zarządzania pracą hybrydową:
- aktywne planowanie spotkań całego zespołu,
- szybki dostęp do informacji, gdzie znajduje się dany pracownik,
- automatyczne generowanie listy obecności,
- rezerwacja biurek,
- zarządzanie salami konferencyjnymi i innymi zasobami.