Proces rekrutacji nowych pracowników wymaga szeregu działań ze strony osób starających się o pracę, jak i ze strony organizacji. W jaki sposób nie utonąć w gąszczu zadań związanych z tym procesem?
Proces Joiner – dlaczego jest potrzebny?
Joiner gwarantuje automatyzację znacznej części zadań, które mamy do wykonania. Nie musimy się zastanawiać, jakie formularze muszą wypełnić nowe osoby czy jakie badania lekarskie wykonać – korzystamy po prostu z podpowiedzi systemu. Standardową listę zadań do wykonania możemy dowolnie konfigurować, dodając lub odejmując kolejne zagadnienia.
Zachowujemy w ten sposób spokój i harmonię, działamy przewidywalnie, nie zastanawiamy się, co wykonać w kolejnym kroku. Monitorujemy postęp zadań, widzimy, kto jest za nie odpowiedzialny, możemy podjąć komunikację – zarówno wewnątrz organizacji, jak i z osobą, która stara się o pracę. Znika ryzyko niewywiązania się z deadline’ów czy uchybień w procesie rekrutacji.
Jak wygląda proces Joiner?
Po pierwsze, zaczynamy od wystartowania procesu, co może odbywać się automatycznie z procesu Wakat. Wybieramy jednego bądź kilku pracowników, którzy objęci zostaną Joinerem. W drugim kroku konfigurujemy przyjęcie, to znaczy usuwamy lub dodajemy zadania związane z danym stanowiskiem. Po akceptacji proces rozpoczyna się, a my możemy go monitorować na każdym etapie.
Proces dzieli się na dwa etapy: do momentu rozpoczęcia pierwszego dnia w pracy i w momencie, kiedy rozpoczynamy onboarding. W jego ramach możemy utworzyć podprocesy takie jak:
- odebranie badań lekarskich,
- zorganizowanie szkolenia BHP,
- zapotrzebowanie na sprzęt, w zależności od zaszeregowania danego stanowiska (komputer, telefon, samochód…),
- rozmowy rozwojowe,
- zapotrzebowanie na szkolenia,
- utworzenie profilu pracownika,
- utworzenie eTeczki pracownika, w której gromadzić i archiwizować będziemy wszystkie umowy, dokumenty, zaświadczenia itd.
Joiner w praktyce
Kiedy rozpoczynamy proces przyjęcia, otrzymujemy standardową listę zadań, którą konfigurujemy w zależności od potrzeb. Po dostosowaniu szablonu akceptujemy go, dodajemy podzadania i termin realizacji. Manager może śledzić postęp realizacji zadań, a wszystkie osoby zaangażowane w proces mogą się ze sobą komunikować.
Najważniejsze funkcjonalności procesu to zatem:
- standardowa lista zadań do wykonania, którą możemy dostosować do własnych potrzeb,
- standaryzowane zamówienia na sprzęt niezbędny na danym stanowisku pracy,
- monitorowanie zadań w procesie przyjęcia i onboardingu,
- gwarancja, że wszystko zostanie wykonane na czas.