Korzyści
-
Szybkość — digitalizacja umożliwia szybkie wystartowanie oraz uzgadnianie budżetów, a także ich masową korektę.
-
Monitorowanie — można w czasie rzeczywistym monitorować realizację budżetów.
Jak wygląda digitalizacja budżetowania?
Proces przebiega w kilku krokach:
-
Rejestracja budżetów — można wgrać dane np. z pliku excel.
-
Uzgadnianie — na tym etapie właściciele budżetów odnoszą się do propozycji, prowadzone są dyskusje co do wprowadzenia zmian we wstępnym budżecie.
-
Akceptacja — gdy dojdzie do porozumienia, budżet jest akceptowany i staje się aktywny.
-
Praca z aktywnym budżetem — na tym etapie budżetowanie łączy się z procesami takimi jak zapotrzebowanie, zamówienia w celu wstępnego blokowania środków. Natomiast gdy przychodzą faktury, delegacje, to środki z budżetu są ostatecznie zdejmowane.
-
Korekta — może być wprowadzona np. w połowie roku, albo w innym dowolnym czasie, gdy zachodzi taka potrzeba.
-
Wykonany — pod koniec roku budżety są wykorzystywane i przechodzą co kroku wykorzystane, czyli archiwalne.
Z jakimi procesami łączy się budżetowanie?
Digitalizacja budżetowania pozwala wprowadzić integrację, dzięki którym praca z budżetem staje się automatyczna. Możliwości integracji jest dużo, poniżej kilka propozycji:
-
Zamówienia i zapotrzebowania
-
Zezwolenia na wyjazdy służbowe i rozliczenia delegacji
-
Wynagrodzenia
-
Faktury kosztowe
-
Umowy
Funkcjonalności
-
Masowe startowanie budżetów z pliku excel — wystarczy wczytać plik excel, a program automatycznie wygeneruje na jego podstawie budżet
-
Integracja z Microsoft PowerBI — PowerBI pozwala analizować dane biznesowe, łączyć różne źródła danych. Zyskujemy możliwość generowania raportów, wizualizacji danych z budżetu.
-
Integracja z Microsoft Teams — ułatwia współpracę wielu osób nad budżetem.
-
Masowe korygowanie budżetów z raportu — skraca to czas potrzebny na pracę z budżetem.