Wdrożenie Systemu Zarządzania Projektami

Wdrożenie Systemu Zarządzania Projektami

System zarządzania projektami pozwala usystematyzować proces oraz nadzorować wszystkie niezbędne obszary. Ze względu na różnorodności projektów i metodyk Klientów zawsze są to dedykowane konfiguracje do zarządzania projektami w chmurze.

Korzyści

Wdrożenie Systemu Zarządzania Projektami - Nexpertis
Sprawna realizacjaDobrze wdrożony system do zarządzania projektami wspiera w planowaniu wszystkich aspektów przedsięwzięcia. Holistyczne podejście do raportowania ułatwia wczesne wykrywanie potencjalnych zagrożeń i szybkie reagowanie.
Wdrożenie Systemu Zarządzania Projektami - Nexpertis
Zarządzanie portfelem projektówUjednolicenie zarządzania projektami umożliwia sprawną obsługę wielu projektów: dobieranie priorytetów w zasobowaniu czy czułościowe zarządzanie czynnikami ryzyka.
Wdrożenie Systemu Zarządzania Projektami - Nexpertis
Finanse, nie tylko harmonogramyNadzór nad finansami projektu jest kluczowy dla jego powodzenia. Kontrolowanie budżetów, zamówień, faktur i poziomu wykonania daje dane niezbędne do podejmowania kluczowych decyzji.
Wdrożenie Systemu Zarządzania Projektami - Nexpertis
Pełna komunikacjaKomunikacja jest kluczem do udanego projektu. Oprogramowanie do zarządzania projektami dostarcza dane zgodnie z profilem interesariusza, co zapobiega chaosowi i nieefektywności. Ujednolicenie komunikacji sprawia, że wszyscy są na bieżąco nie tylko w komunikacji tekstowej ale również z danymi jak statusu produktów czy pliki.

Dlaczego Nexpertis?

  • Optymalizujemy proces – Wspieramy w projektowaniu nie tylko systemu ale i samego procesu. Podpowiadamy jak w pełni skorzystać z digitalizacji, automatyzacji i robotyzacji.
  • Polecają nas klienci – Wdrożyliśmy i utrzymujemy wiele systemów do zarządzania Nasi Klienci nierzadko uczestniczą naszych konferencjach oraz zgadzają się na wizyty referencyjne.
  • Mamy kompetencje – Nasz Zespół jest doświadczony i posiada wszechstronne kompetencje w zakresie organizacji i automatyzacji projektów.
  • Wdrażamy w różnych branżach – Prezentujemy naszym Klientom podejścia z innych branż co często przynosi doskonałe rezultaty.
  • Mamy kompleksową ofertę – Dostarczamy rozwiązania różnych klas i zastosowań integrując tak aby powstała platforma odpowiadająca na realne potrzeby Klienta.

Analiza i wybór rozwiązania

Kluczowym elementem każdego wdrożenia jest analiza potrzeb i specyfiki Klienta. Na tej podstawie można ustalić które aspekty zarządzania projektami w organizacji są szczególnie istotne. Na tym etapie rozpoznajemy prawdzie potrzeby przedsiębiorstwa. Mogą się one różnić od tych zidentyfikowanych wstępnie, np.: finanse czy kontrola kosztów pracy jest ważniejsza niż zarządzanie harmonogramem w formie wykresu Gantta.

  • Analiza wstępna – Ustalenie metodyki prowadzenia projektów, produktów, interesariuszy w kontekście celów całej organizacji. Ocena na ile metodyka wyróżnia nas na tle konkurencji. Czy jest to istotny wyróżnik?
  • Mapowanie procesów As-Is – Budowa mapy procesów i analiza poszczególnych procesów. Ustalenie co jest największym wyzwaniem oraz gdzie pojawiają się nieefektywności.
  • Optymalizacja procesów To-Be – Optymalizacja procesów pod względem organizacyjnym oraz wykorzystania potencjału elektronicznej transformacji.
  • Wybór rozwiązań – Ocena przydatności dostępnych platform do zarządzania projektami pod względem dopasowania do procesów i charakterystyki Klienta, elastyczności i ekonomicznej zasadności kosztów.

Kompendium wiedzy

Potrzebujesz wiedzy z zakresu zarządzania projektami w chmurze? Nasze doświadczenia oraz praktyczne informacje znajdziesz w kompendium wiedzy. Przedstawiamy tam różne perspektywy i podejścia do digitalizacji zarządzania projektami.

Cały cykl życia projektu

Wdrożenie systemu do zarządzania projektami online z reguły odbywa się w kontekście wielu innych systemów. Nasi specjaliści dbają o to, żeby oprogramowanie do zarządzania projektami tworzyło spójną całość, a nie strukturę silosową.

Zbudowanie nadprocesu firmowego pozwala płynnie przechodzić z etapu do etapu i zbudować całościowy bilans projektu.

cykl życia projektu

Masz pytania?

Chciałbyś dowiedzieć się więcej?
Chciałbyś poznać praktyczne wdrożenia?

Obszary

Harmonogram:

  • WBS i produkty – Podział projektu na produkty i zadania pozwala badać postęp i marżowość na częściach zakresu.
  • Harmonogramowanie – Budowanie harmonogramów w trybie automatycznego przeliczania i uwzględniania zależności.
  • Baseline – Porównywanie aktualnego statusu harmonogramu do wstępnego założenia. Porównywanie postępów w kategoriach: wykonanie godzinowe, koszty, opóźnienie.
  • Zasobowanie – Planowanie zasobów z uwzględnieniem zaangażowania w innych projektach. Rozwiązywanie konfliktów związanych z pick’ami popytu na zasoby.
  • Rejestracja czasu pracy – Wygodne rejestrowanie czasu pracy oraz na zadania i podzadania. Rejestracja postępów w realizacji i informowanie o ilości dostępnych godzin
  • Zarządzanie zadaniami – Zarządzanie zadaniami na poziomie realizacyjnym czyli w granulacji 1-16 godzin.

Finanse:

  • Budżet – Planowanie budżetu projektu wraz z procesem akceptacji oraz procesem przesunięcia środków z kategorii na inną lub zmiany budżetu.
  • Zamówienia – Proces zamówień łączy się z innymi: budżetem, fakturą, kontrolą wykonania. Połączenie umożliwia wykonanie wczesnej kontroli budżetowej.
  • Faktury kosztowe – Prezentacja danych dotyczących kosztów i rejestracja postępów wykonania finansowego.
  • Faktury sprzedażowe – Wystawianie faktur sprzedażowych jest inicjowane w systemie nie wymaga dodatkowej komunikacji z księgowością. Wcześniejsze dodanie faktur umożliwia również predykcję i planowanie przychodów na skalę całego portfela.
  • Gwarancje należytego wykonania – Proces uzyskiwania, nadzorowania i zwalniania gwarancji należytego wykonania pozwala utrzymać kontrolę nad tym obszarem.
  • Kontrola wykonania – Kontrola wykonania finansowego w projekcie pozwala zarządzać cyklicznie kosztami w projekcie.
  • Marżowość – Dzięki kontroli strony kosztowej i przychodowej możliwe jest ciągłe badanie marżowości projektu i wczesne reagowanie na zagrożenia.

Zarządzanie portfelem

Aby skutecznie zarządzać portfelem projektów należy zbudować system o dobrych fundamentach, umożliwiający szerokie raportowanie i zautomatyzowany proces wstępnej analizy.

Inne:

  • Oferty – Proces ofertowania jest punktem startu projektów. Integracja z tym procesem umożliwia zautomatyzowane a tym samym powtarzalne startowanie projektu.
  • Inicjatywy – Proces inicjatyw umożliwia wstępną kwalifikację i planowanie projekt wewnętrznych Jest wstępem do dobrze przeprowadzonego projektu.
  • Komunikacja – Sprawna komunikacja jest kluczem do sukcesu projektu. Wykorzystanie rozwiązań takich jak Teams pozwala skutecznie zarządzać przepływem informacji.
  • Dokumenty – Gromadzenie zasobów plikowych projektu w sposób systematyczny i uporządkowany. Zapewnienie ciągłego dostępu do zasobów z uwzględnieniem uprawnień dzięki Sharepoint.
  • Umowy – Proces zarządzania umowami pozwala kontrolować dokument na każdym etapie jego cyklu życia od zapotrzebowania po zamknięcie.
  • Zgłoszenia serwisowe – Zarządzanie zgłoszeniami serwisowymi wymaga nie tylko podejścia procesowego ale również powiązania z procesem kontroli wykonania i rejestracja czasu pracy.
  • Czynniki ryzyka – Zarządzanie całym cyklem życia czynnika ryzyka od zgłoszenia po zamknięcie. Oprogramowanie do zarządzania projektami sugeruje też czynniki ryzyka w formie checklisty aby wyłowić nawet takie czynniki które wstępnie nie zostały zidentyfikowane.
  • Raportowanie – Raportowanie w projekcie jest kluczowe. Najczęściej przygotowywane raporty to: portfelowy, statusowy, cash-flow, czynników ryzyka, wykonania i baseline.